Jom Makan Nasi Tomato Dekat Juru :-(

Respons: 2 comments
Puas sehari pusing-pusing ke Pulau Pinang mencari barang komputer asalnya, perut pun sudah lapar kerana sepanjang perjalanan memang tak singgah minum mahupun makan dekat mana-mana. Jadi perutpun sudah menjadi sangat-sangat lapar. Papago di Galaxy 5 berulang kali membunyikan suara mengatakan ada tempat perhentian di hadapan. Bila melihat pada papan tanda di tepi jalan baru perasan ada R&R Juru. Pucuk di cita ulam mendatang, perut pun sudah lapar, lalu saya membelok ke kiri menuju ke R&R untuk mengisi perut yang kosong sedari pagi lagi tidak menjamah sebarang makanan.
Pilih punya pilih, akhirnya saya singgah ke gerai C.C Za Catering, melihat kepada lauk-lauk yang tersedia di gerai ini sudah cukup untuk membuka selera. Saya telah memesan nasi tomato, oleh kerana antara menu utama adalah nasi tomato, ayam masak merah, dan sedikit jelatah, untuk pengetahuan pembaca, saya pernah menjual nasi tomato di Bazar Ramadan sewaktu bulan puasa tiga tahun berturut-turut. Jadi rasanya saya kenal benar rasa nasi tomato ni.


Nah inilah nasi tomato yang saya pesan tadi sudah tersedia di atas meja menunggu untuk saya menjamahnya. Biasanya jika kita makan nasi tomato yang di beli di pasar malam rasanya harga hanyalah sekitar kurang dari RM5.00, tapi harga yang saya bayar untuk sepinggan nasi tomato, lauk ayam masak merah dan jelatah ini RM8.00. Terkejut betul saya bila waktu nak bayar, bukan bermakna saya berkira atau kedekut nak keluarkan duit untuk makan. Tapi kalau sedap tak mengapalah, sayangnya nasi tomato ini sudah sejuk, keras, jauh sekali rasanya nasi tomato yang saya jual dahulu, ayam pula agak keras, sedikit kuah ayam masak kicap saya letakkan di bahagian tepi, rasa menyesal juga letak di situ, kuah ayam masak kicap tu agak masin lagilah membantutkan selera nak makan.
Oleh kerana tidak mahu membazirkan makanan yang telah saya beli, saya habiskan juga nasi dan lauk ayam tersebut. Rasanya inilah kali pertama dan terakhir saya akan ke gerai tersebut. Terima kasih kepada pemilik Gerai C.C Za Catering,semoga anda dapat meningkatkan mutu perkhidmatan anda untuk menjamin kelangsungan perniagaan anda di masa hadapan.


2 comments:

Unknown said...

sedapnyaaaaaaaaaaaaaaaaa

Zawawi Japilos said...

Cik Aish terima kasih komen, nampak sedap, tapi rasa ke Laut...whewwww. :-(

Copyright © Portal Berita Terkini

Sponsored By: GratisDesigned By: Habib Blog