Kemana Menghilang?

Respons: 0 comments
Sudah dua hari tiada entry yang terbaru sejak hari Selasa lepas di mana saya berkongsi berkenaan Pekan Selasa. Saya tidak hilang kemana-mana masih lagi berada di depan komputer cuma masa agak terbatas untuk saya mengemaskini blog ini, cuma ada waktu untuk melawati ke beberapa blog yang saya wajib kunjungi setiap hari.

Kelmarin saya ada memesan sebuah buku berkenaan dengan KEAJAIBAN REZEKI DENGAN OTAK KANAN, buku apakah ini?. Buku ini ditulis oleh seorang penulis buku dari Indonesia dan buku ini telahpun di alih bahasa ke Bahasa Melayu untuk bacaan kita rakyat Malaysia. Oleh kerana saya rasa tertarik makanya saya telah pun memesan dari seorang penjual yang mengiklankan berkenaan buku tersebut di blog MalaysiaSensasi dengan harga Rm35. Oleh kerana sekarang sudah ada skynet di Batu Kurau maka saya telah memberikan alamat saya dan minta untuk di hantar dengan menggunakan skynet. Malangnya barang yang di hantar tengah hari semalam telah tersalah hantar dan di hantar ke Pulau Pinang. Kenapa ke Pulau Pinang yer? Begini, alamat saya tertulis Kampung Kepala Batas, walaupun di letakkan poskod kemungkinan besar mereka tidak memerhatikan pada poskod tetapi terus membaca nama kampung saya sahaja, jadi berlaku kekeliruan di sini yang saya rasa boleh di maafkan. Insyaallah buku tersebut akan sampai juga ke tangan saya selewatnya pada esok hari.

Petang tadi saya ke Taiping atas urusan Bank dan membeli peralatan komputer. Di dalam perjalanan pulang saya terlihat satu kemalangan di Batu 13 berhampiran dengan Kampung Pondok Quin, sebuah motorsikal telah bertembung dengan sebuah kereta. Oleh kerana perasaan ingin tahu sangat menebal saya telah memberhentikan kereta di kiri jalan dan pergi melihat apa yang berlaku. Rupanya pemandu kereta tersebut kawan saya sewaktu sekolah dulu. Beliau memandu Iswara Merah, sedang dalam perjalanan ke arah Taiping, tetapi membuat pusingan u ke arah Batu Kurau semula kemungkinan ada ketinggalan barang. Tiba-tiba sahaja sebuah motorsikal dari arah Batu Kurau ke Taiping menghentam laju pintu bahagian pemandu dan tercampak ke atas bumbung kereta dan jatuh ke atas jalan. Keadaan kereta agak teruk di bahagian pintu pemandu dan kemungkinan pintu tersebut tidak boleh digunakan lagi. Keadaan motorsikal pula rosak teruk kerana remuk. Si pemandu kereta tidak cedera tetapi penunggang motorsikal tersebut kelihat baring di sisi kereta. Orang ramai menasihatkan agar beliau jangan bangun selagi ambulan belum sampai kerana di khuatiri berlaku kecederaan dalaman yang serius.

Sekian sahaja perkongsian saya malam ni. Harap maaf kadangkalan apa yang saya sampaikan seperti karangan budak sekolah rendah pula. Saya dalam usaha memperbaiki tatabahasa dan susun atur ayat agar menjadi mudah untuk di baca.

No comments:

Copyright © Portal Berita Terkini

Sponsored By: GratisDesigned By: Habib Blog