Expedisi Ke Telaga Tujuh, Repoh, Batu Kurau, Taiping Perak bah -1

Respons: 5 comments
Dua orang model sambilan, En Musa dan En Farisan

Untuk kali ini saya ingin membawa anda melihat sendiri pemandangan sekitar Telaga Tujuh, Repoh, Batu Kurau, Taiping Perak. Sebenarnya sudah lama saya berhasrat untuk ke sana setelah hampir sepuluh tahun saya tidak kesana. Apa yang ada di Telaga Tujuh tu yer?. Menurut apa yang saya lihat sejak dulu lagi, telaga tujuh tu adalah 7 lubang yang berbentuk bulatan seperti telaga dan mengandungi air di dalam lubang tersebut, air itu pula mengalir keluar, yang uniknya telaga ini adalah terletak pada batu-batu di tebing sungai, ada juga telaga yang terletak di dalam air.Memang sangat indah ciptaan tuhan ini Subhanallah. Akan bersambung ke bahagian 2 nanti.



5 comments:

gnesop said...

Pernah denagr tp x pernah ke sana

hafiz said...

masa aku sekolah dulu rajin la pegi..jalan naik atas tu molek dak lagi?

Zawawi Japilos said...

abg sop kalau datang sini roger la, saya bawa pergi naik atas sana...

hafiz, jalan nak naik ke sana sudah di turap dengan Tar, namun ada sebahagian yang sudah rosak, cuma motor jer la rasanya boleh naik sampai ke atas, kalau kereta sampai separuh jalan je la...

Faiz Zaini said...

kat rumah tok wan aku.. hehehe

rafina mimi abdullah said...

telaga yg terletak dlm air?? x pernah berlaku tu..best jugak kalau dpt pegi tgok tp jauh laa..kita duk ganu.. :)

Copyright © Portal Berita Terkini

Sponsored By: GratisDesigned By: Habib Blog