Apa ada di Pasar Tani?

Respons: 2 comments
Saban minggu sambutan orang ramai untuk ke Pasar Tani semakin berkurangan. Tidak seperti di awal entry saya yang lalu di mana bukan sahaja orang yang datang berkunjung agak ramai malah para peniaga pun juga ramai membuka gerai. Di manakah silapnya setelah beberapa bulan ini semakin hari semakin hambar rasanya, sehinggakan apabila menjejakkan kaki ke Pasar Tani tersebut terasa seolah orang berniaga di tepi jalan. Saranan saya sepatutnya pihak fama berusaha untuk memperbanyakkan dan meramaikan lagi para peniaga untuk datang berniaga disini, rasanya lebih berbaloi untuk orang datang berkunjung kesini jika segalanya sudah ada disini.

Mengadakan aktiviti seperti cabutan bertuah, Karaoke, Pertandingan Nasyid , Persembahan band dan Pertandingan Hadrah tidak mungkin menjadi tarikan utama orang berkunjung ke sini. kalau ada pun hanyalah untuk menyertai pertandingan yang dianjurkan sahaja. Di manakah usaha pihak fama untuk membantu para peniaga untuk melariskan barang dagangan mereka. Sebagai contoh saya lihat pada petang tersebut sudahlah para peniaga pun boleh di kira dengan jari, para pengunjung pula sangat menghampakan.

Moga pihak yang terbabit berusaha untuk menarik lebih ramai peniaga untuk berniaga disini dan secara tak langsung hebahkan ke serata kampung di pendalaman, kadangkala ada di kalangan orang kampung tidak tahu pun adanya pasar tani ni. Lagi satu jika buat kertas iklan pastikan letakkan bersama lokasi di manakah pasar tani ini di buat. Pernah terjadi pada saya di mana ada seorang hamba ALLAH sedang khatib membacakan khutbah Jumaat bertanyakan pada saya di mana Pasar Tani ni sambil tunjukkan kertas yang di letakkan di masjid Al-Kurauwi. Secara tidak langsung menganggu saya. Kalau saya jawab, maka rugilah saya terpaksa solat zohor pula kerana tidak mendengar khutbah dan bercakap-cakap pula.

2 comments:

josrevalution said...

salam bro...bro tak update blog lagi ke?...:)..aku dah bloglist blog bro nie kat my blog..jgn lupa singgah slalu yer...
comen video nie dulu video clip nie lucu ke kejam??

Anonymous said...

tahap gaban buat kareoke jerr, promo kurang ...lokasi tak sesuai..., mai pindah masuk pekan selasa ..lagi ok ..ptg jumaat nak bersaing ngan pasar malam taman lela penuh sesaja....

Copyright © Portal Berita Terkini

Sponsored By: GratisDesigned By: Habib Blog