Dua ekor burung

Respons: 0 comments
Gambar sekadar hiasan

Sebelum tengah malam saya ingin membawakan suatu cerita, cerita ini sebenarnya hanyalah kiasan kepada kisah sebenar apa yang terjadi dalam dunia realiti ini.

Tersebutlah sebuah kisah dua ekor burung yang telah sekian lama bermadu kasih dan hidup berpasangan. Si burung jantan ini sangatlah mencintai si burung betina yang sangatlah cantik dimatanya, baik budinya, ikhlas hatinya. Setiap masa si burung jantan ini akan sentiasa berada di hati si burung betina ini.

Di sangkakan panas hingga ke petang rupanya hujan di tengah hari, si burung jantan di takdirkan terbang terjauh sikit ke utara, si burung betina pula terbangnya tinggi jauh ke timur, sudahnya si jantan ternampak pula burung betina lain adapun kiranya nampak cantik di pandangan mata, entah kenapalah si burung jantan ini tadi terpikat pula pada burung betina yang baru di temuinya.

Setelah beberapa lama pulanglah si burung jantan ke tempat asalnya. Begitu juga si burung betina tadi.Maka bertemulah pasangannya burung ini semula, di hatinya si burung jantan tadi sudah ada bibit cinta pada si burung betina lain namun di luar pengetahuan pasangannya si burung betina tadi. Maka hari berganti hari, bulan berganti bulan, si burung betina yang berpasangan dengan si burung jantan tadi pun menjadi hairan dan aneh, si burung jantan semakin lama semakin cepat sahaja marah, ada sahaja perkara yang tidak kena di hati cepatlah melenting jadinya.

Satu hari si burung jantan meluahkan adapun kiranya ia sudah tiada hati pada si burung betina pasangannya tadi, betapa hancur luluhlah hati si burung betina yang setia dan ikhlas pada si burung jantan ini tadi. Si betina tadi tetap redha dan ikhlas, adapun hatinya sedih, di teruskan juga menjalani hidup seperti biasa walaupun di hati sangatlah terluka. Saban hari bermacam-macam di lakukan untuk melupakan si burung jantan tadi. Baginya semuanya telah menjadi sejarah dalam hidupnya.

Sedang si burung betina cuba untuk melupakan si burung jantan yang rasanya amat sukar di lakukan, si burung jantan pula sering datang untuk memberikan tekanan pada si burung betina yang sedia ada agak tertekan dengan apa yang terjadi padanya.

Semoga suatu hari nanti si burung jantan yang telah mengecewakan pasangannya si burung betina mendapat balasan yang setimpal dengan apa yang di lakukannya.

Sekian cerita luahan rasa yang saya ingin kongsikan.

No comments:

Copyright © Portal Berita Terkini

Sponsored By: GratisDesigned By: Habib Blog