Gangguan Perkhidmatan Internet

Respons: 1 comments
Pengumuman ini di ambil dari laman web TM NET berikutan kelajuan internet di tempat saya sangat berkurangan apabila melayari facebook.

PENGUMUMAN

INTERNET GANGGUAN PERKHIDMATAN



Telekom Malaysia Berhad (TM) keinginan untuk memberitahu kepada pelanggan-pelanggan kami bahawa TM dan ahli-ahli konsortium yang telah mengenalpasti bahawa gempa terjadi di Jepun saat ini sebelumnya telah mempengaruhi Jepun - US Kabel Jaringan (JUCN) dan Asia Pacific Cable Network 2 (APCN2) rangkaian kabel yang menghubungkan Malaysia ke Amerika Syarikat (AS) dan Hong Kong (HK).

Pelanggan yang menggunakan perkhidmatan Internet secara nasional mungkin mengalami beberapa tahap degradasi perkhidmatan seperti browsing lambat dan latensi tinggi saat mengakses halaman antarabangsa yang diadakan di Amerika Syarikat, Eropah dan Asia Utara. Pelanggan yang menggunakan Virtual Private Network (VPN) dan aplikasi perniagaan penting yang lain berkaitan dengan Amerika Syarikat, Eropah dan Asia Utara juga mungkin mengalami beberapa tahap degradasi perkhidmatan. Sementara itu, untuk mengatasi masalah, lalu lintas telah dialihkan dan dikendalikan secara berkesan untuk meredakan situasi.

Kami akan membuat pengumuman lebih lanjut mengenai kemajuan kerja pemulihan dan TM meminta maaf atas ketidakselesaan yang disebabkan oleh gangguan. Kami ingin meyakinkan pelanggan-pelanggan kami bahawa semua langkah yang diperlukan sedang diambil untuk mengembalikan perkhidmatan secepat mungkin.

Kami mengucapkan terima kasih kepada pelanggan-pelanggan kami atas pengertian dan kesabaran selama tempoh yang dipengaruhi. Jika anda memerlukan bantuan lebih lanjut, jangan ragu untuk e-mel kami di help@tm.com.my untuk pusat TM tetap dan pelanggan Streamyx dan unifi@tm.com.my bagi pelanggan UniFi.

Terima kasih


untuk versi asal boleh rujuk sini

Copyright © Portal Berita Terkini

Sponsored By: GratisDesigned By: Habib Blog