Beraya Ke Jejawi, Kangar, Perlis

Respons: 0 comments
Assalamualaikum Warahmatullah Hiwabarakatuh.....

Hari ni saya nak kongsikan dengan anda semua perjalanan saya beraya ke Perlis pada hari raya ke empat. Sebenarnya saya ke Perlis bersama bersama dengan ibu saya atas undangan kak saya yang membuat rumah terbuka di rumahnya.  Oleh kerana Ibu saya kurang sihat tetapi begitu semangat nak pergi saya bawalah ke rumah kak saya di Perlis. Perjalanan yang mengambil masa hampir 4 jam dari rumah saya di Batu Kurau, Taiping Perak. Pada kebiasaannya tidaklah mengambil masa sebegitu lama, oleh kerana berlaku kesesakan lalulintas di beberapa kawasan di sepanjang perjalanan kerasan musim perayaan maka perjalanan saya dan ibu mengambil masa yang agak panjang.

Inilah HPA Mart cawangan Jejawi, lokasinya berhadapan dengan JPJ, dekat juga dengan Maktab Perguruan Perlis dan juga UniMap. Bersebelahannya ada 7 Eleven yang baru beberapa bulan di buka. Oleh kerana tak sempat nak beli keperluan sebelum berangkat ke Perlis, pagi-pagi lagi saya dah ajak anak buah saya tunjukkan kedai yang terdekat untuk membeli sabun mandi dan berus gigi.
Yang ini adalah saya  waktu gambar ni diambil jam sekitar 7.45 pagi, suhu di sana tak seperti di Taiping, Perak. Suhu di sana agak panas dan waktu pagi sebegini pun tak terasa sejuknya berbanding dengan di Taiping.
Inilah rumah kak saya, di awal pagi lagi sudah buat persediaan untuk menerima kehadiran tetamu yang terdiri daripada rakan-rakan guru kak saya dan juga kawan-kawan anak buah saya.





No comments:

Copyright © Portal Berita Terkini

Sponsored By: GratisDesigned By: Habib Blog