Adakah anda Bangga Memakai Baju Angry Bird?

Respons: 6 comments
Assalamualaikum Warahmatullah hiwabarakatuh....

Malam ini saya terlihat baju yang terjual di pasaran sekarang sewaktu saya mencari angry bird. Angry Bird adalah permainan yang sangat popular di masa ini. Permainan ini melibatkan watak burung yang sedang marah untuk lawan dengan watak babi. Permainan ini pada asalnya di mainkan di Gajet Apple Iphone 4 dan kemudiaanya di Gajet Android dan kini sudah boleh dimainkan di komputer.Semakin hari semakin menjadi kegilaan warga di Malaysia ini. Kini di mana-mana sahaja kita dapat lihat watak angry bird di baju , di key chain barang permainan dan lain-lain lagi. 
Lihatlah baju diatas, baju ini saya dapat hasil dari carian di google, jika dilihat baju ini tidak ada apa yang tidak kena. Lihat pula baju di bawah.
Baju di bawah ini adalah gambar salah satu watak dalam permainan Angry Bird, saya di fahamkan watak ini adalah babi, lihat tak kita sekarang ini jarum halus telah masuk ke dalam minda kita sehinggakan gambar babi yang di cetak di atas baju pun rakyat Malaysia yang berugama Islam juga Melayu  pakai, terutama budak-budak, anak-anak, adik-adik kita yang masih lagi naif berkaitan hal ini. Jika di cetak gambar babi sudah tentu kita tidak akan pakai bukan, tetapi di ciptakan babi dengan watak kartun sebegini membuatkan kita jadi tidak sedar yang kita telah memakai baju yang bergambar babi, sekian luahan saya.

6 comments:

gnesop said...

Sip beli baju gambar angy bord jer. Gambar babi x beli. Kalau ada skli dgn angy bird pun x beli. Hajajha

Kak Long said...

hati2 la masa beli baju atau ape2 je kan, takut ada terselit gmbr yg x sepatutnya kita sbg umat Islam pakai...

Zawawi Japilos said...

Terima kasih abg sop dan Kak Long yang sudi komen.Tak nak la beli baik baju angry bird mahupun apa2 yang melibatkannya

Sophie said...

janganlah beli yg terang2 tak baik tu...

Zawawi Japilos said...

terima kasih sofea, haa janganlah beli terang2 tak baik..ada sorang customer masuk kedai pakai baju watak babi banyak gak la dekat bahagian depan baju, sy tanya, dik tau tak adik pakai gambar apa baju tu, dia cakap tau, lepas tu tersipu2 malu terus keluar...adoi apa la nak jadi dengan bebudak melayu sekarang ni, pakai baju gambo babi

Unknown said...

sy salah seorang peminat angry bird...

Copyright © Portal Berita Terkini

Sponsored By: GratisDesigned By: Habib Blog