Singgah Sahur Di Mc D santap GCB

Respons: 2 comments
Assalamualaikum warahmatullah hiwabarakatuh.. Salam sejahtera semua, semalam saya meluangkan masa bersama dua orang sahabat saya Musa dan Irwan ke Taiping Sentral untuk minum-minum. Pada asalnya kami ingin pergi ke kedai makan di sekitar pekan Batu Kurau sahaja, entah macam mana timbul cadangan ke MC D di Taiping Sentral pula.

Untuk pengetahuan para pembaca sekalian, di Taiping hanya terdapat sebuah sahaja Restoran Mc D berbanding dengan KFC yang terdapat di banyak tempat sekitar Taiping dan Kamunting. Restoran Mc D tersebut beroperasi 24 Jam sehari.Oleh kerana saya tidak biasa makan di Mc D, saya biarkan sahabat saya untuk memesan makanan untuk saya, nah inilah makanan yang mereka pesankan untuk saya GCB, apa itu GCB, GCB adalah singkatan kepada Grill Chicken Burger. Bagi yang belum pernah mencuba silalah berkunjung ke restoran Mc D yang berdekatan dengan rumah anda, cubalah sekali pastinya anda akan merasakan keenakan GCB ni dan ingin lagi.

Di dalam gambar di atas ni sahabat saya Musa, kami semua memesan makanan yang sama, beliaulah yang mendorong untuk kami semua makan GCB kerana beliau telah beberapa kali makan GCB ni di Branch Mc D dekat Ipoh. Bersepahkan meja kami makan.Bagi saya yang baru kali pertama makan di sini rasa agak janggal. Sampaikan nak makan GCB tersebut pun saya tanya kepada dua sahabat saya dulu eh macam mana nak makan GCB ni yer.

Bagi yang belum mengenali saya nah inilah saya. Lokasi Mc D di Taiping Sentral terletak bersebelahan dengan Pasaraya Tesco, kebetulan musim perayaan Pasaraya Tesco ni tutup pada pukul 1 pagi.
Setelah selesai makan GCB kami mencuba Pai Epal pula, bagi saya ini adalah percubaan pertama kali saya, tidak bagi dua orang sahabat saya, mereka ni dah selalu sangat makan. Rasa Pai Epal ni pun enak cuma agak rasa manis sedikit.
Inilah dua orang sahabat saya sejak dari zaman persekolahan lagi, walau di mana kami berada walau apa kami jadi, kami akan tetap bersahabat. Insyaallah. Terima Kasih Irwan yang sudi menaja makan singgah sahur kami di Mc D ini. Terima Kasih daun Keladi lain kali belanja lagi.Sekian


2 comments:

sop said...

wah.. hebat tu, sahur makan Mc D..
Sop sahur, comfirn nak nasi jugak... hahaha

awie958 said...

haha, balik umah kul2 pagi, kul 5 pagi bangun sahur makan nasi lak dengan mak dan mak cik.Mana tahan makan GCB ngan apple pie jer..

Copyright © Portal Berita Terkini

Sponsored By: GratisDesigned By: Habib Blog