Lengan murid lebam dicubit ustazah Kelantan

Respons: 4 comments
Assalamualaikum Warah Matullah Hi wabarakatuh......

Pagi-pagi saya lihat di Kosmo Online seorang pelajar yang masih kanak-kanak telah dicubit oleh Ustazahnya kerana tidak membuat latihan yang telah diberikan menurut berita tersebut. Kalau saya dulu-dulu walau muka di conteng oleh cikgu, perut di pulas, buku di lemparkan ke muka dan keluar pintu dan disuruh buat sambil duduk di pintu depan pintu masuk kelas, takkan sesekali saya membuat laporan tapi kini rata-rata murid-murid yang masih kecil ini seolah kebal dari melakukan kesalahan.


ROSMAWATI (kiri) melihat kesan lebam pada lengan Sarifah Amirah akibat dicubit seorang ustazah di Kota Bharu semalam.

KOTA BHARU – Gara-gara membelek kamus bergambar dalam kelas mata pelajaran agama, seorang murid tahun dua sebuah sekolah dekat sini dikatakan dicubit sehingga lebam pada lengan kanan oleh seorang ustazah kelmarin.

Mangsa, Sarifah Amirah Muhammad Khairuddin, 8, memberitahu, kejadian berlaku ketika kelas Agama Islam kira-kira pukul 10.15 pagi.

Menurutnya, ustazah berkenaan telah memberi dua latihan kepada murid-murid untuk disiapkan di dalam kelas.

“Selepas menyudahkan satu latihan, saya membelek kamus bergambar tetapi ustazah telah memarahi saya kerana tidak membuat latihan yang diberikan. Dia merampas kamus tersebut.

“Dia mencubit lengan kanan saya dan kepala saya ditonyoh sebelum hidung ditarik menyebabkan saya menangis kerana sakit dan malu dengan rakan-rakan,” katanya ketika ditemui di rumahnya di Kampung Tok Jaafar di sini semalam.

Sementara itu, ibu mangsa, Rosmawati Shaari, 32, berkata, dia menyedari kejadian tersebut selepas anaknya pulang dari sekolah kira-kira pukul 1.30 petang.

Jelasnya, abang iparnya, Muhammad Faisal Abdullah, 37, yang mengambil Sarifah Amirah memberitahu anaknya menangis kerana dicubit oleh ustazah.

4 comments:

Unknown said...

budak zaman sekarang manja !

Zawawi Japilos said...

itulah budak zaman sekarang manja, bila ditegur cepat melenting dan merajuk

Unknown said...

cikgu yg d persalahkan hmmmm...

Nurul Ashikin said...

ish ish.. kadang2 kanak2 juga pandai menipu.. tapi kadang2 cikgu terlebih emosi... renungi diri masing2

Copyright © Portal Berita Terkini

Sponsored By: GratisDesigned By: Habib Blog