Review Filem Kongsi

Respons: 0 comments
Sedikit sinopsis:-


Filem KONGSI adalah filem aksi komedi mengisahkan penyiasatan ASP Shariff terhadap kes pembunuhan di kalangan kumpulan kongsi gelap di sekitar Kuala Lumpur. Kumpulan kongsi gelap ini terdiri daripada tiga kaum iaitu Melayu, Cina dan India yang selalu bergaduh selepas berlakunya sesuatu kes pembunuhan.

ASP Shariff akhirnya berjaya mengesan seorang pembunuh upahan bernama Tumulak yang terpaksa melakukan pembunuhan untuk menebus hutangnya. Pelbagai peristiwa berlaku disebabkan perbuatan Tumulak dalam usahanya menghuru-harakan kumpulan kongsi gelap itu.

ASP Shariff yang ditugaskan membanteras pergerakan kongsi gelap ini berhadapan dengan pelbagai cabaran dalam usahanya. Dia juga diugut apabila anak dan isterinya diculik.

Dari sudut pandangan saya:-
 
Filem Kongsi yang punyalah gah promosi di buat semenjak dari awal tahun 2011 lagi rupanya tak lebih dari sebuah filem yang entah apa-apa. Ceritanya agak tergantung dan membuatkan orang tertanya-tanya sejak dari awal sampailah akhir. Bukan niat saya nak kritik filem melayu. Cuma  jalan cerita yang cuba di paparkan tidak ada langsung unsur-unsur nasihat, yang ada cuma kita dapat tengok flashback Temulak belajar tomoi dekat siam. Walapun pada akhir ada sedikit aksi yang agak mendebarkan yang mana Temulak membawa kereta dan di kejar dengan kereta Polis Peronda Waja dan Evo. Namun keseluruhan cerita ini amat membosankan dan tidak cukup aksi.Kepada pengarah filem ni, tolong perbaiki filem arahan kamu, promosi yang gah, kutipan yang memberansangkan, sayangnya filem tiada nilai. 





No comments:

Copyright © Portal Berita Terkini

Sponsored By: GratisDesigned By: Habib Blog